Cocoon Review By Coolifi

Reviews

ΤΙΤΛΟΣ: Cocoon

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 29 Σεπτεμβρίου 2023

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: Geometric Interactive

ΕΚΔΟΤΗΣ: Annapurna Interactive

ΕΙΔΟΣ: Puzzle/Adventure

Σε μία περίοδο με δυνατές κυκλοφορίες τίτλων, κάποια μικρά διαμαντάκια μπορεί να περάσουν απαρατήρητα. Ωστόσο, επειδή πάντα υπάρχει το γνωστό “break” έπειτα από πολύωρες μάχες και αναζητήσεις, έχουμε μια εξαιρετική επιλογή για να αλλάξετε παραστάσεις και να απολαύσετε λίγες ώρες χαλαρού παιχνιδιού.

Ο λόγος λοιπόν για το Cocoon, ένα indie αριστούργημα από την Geometric Interactive και τον Lead gameplay designer των Limbo και Inside, που καταφέρνει να συνδυάσει gameplay Puzzle και Adventure με το πάτημα ενός κουμπιού ( ναι καλά ακούσατε, one button to rule them all!).

Ο χαρακτήρας μας είναι ένα σκαθάρι όπου περιπλανιέται και μεταπηδά από κόσμο σε κόσμο με την βοηθεια σφαιρών που κουβαλάει μαζί του, για να μπορεί να λύνει γρίφους. Κάθε σφαίρα αντιστοιχεί και σε ένα διαφορετικό κόσμο  που μπορείς να μπεις αν την τοποθετήσεις σε συγκεκριμένο σημείο, αλλα σου δίνει και μια συγκεκριμένη ικανότητα κάθε μια ξεχωριστά, όπως το να ανακαλύπτεις μονοπάτια, να αλλάζεις την ύλη από στερεά σε αέρια κλπ. Εδώ λοιπόν κρύβεται το μεγαλειώδες επίτευγμα του παιχνιδιού. Η όλη ροή του παιχνιδιού γίνεται απρόσκοπτα, το πως αλλάζεις κόσμους, λύνεις γρίφους, περνάς από περιοχή σε περιοχή και από εξερεύνηση σε bossfight level και πάλι πίσω, γίνονται χωρίς loading screens, χωρίς cutscenes, χωρίς περιττές λεπτομέρειες, όλα ομαλά το ένα μετά το άλλο αλληλένδετα.

Χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, όπως και σε άλλα ιδίου είδους, είναι οτι δεν υπάρχει καθοδηγηση σε τίποτα, πουθενά, για κανενα λογο(χάθηκα παιδιά πως παω πισω?). Εντάξει,να μην τα παραλέμε, δεν είναι και το χάος που δεν βρίσκεις άκρη, αλλά ένα δύο Hint για την αρχή τουλάχιστον ίσως και να χρειάζονται, αλλά μέχρι εκεί. Από κει και μετά βλέπεις ότι το παιχνιδι ανοίγει με τέτοιο τρόπο, που μηχανικά πλέον κάνεις οτι έκανες και σε προηγούμενους γρίφους (είπαμε, πάτημα ενός κουμπιού FTW). Και επειδή εκθειάζουμε την ευκολία του ενός κουμπιού, άλλο τόσο πρεπει να επισημάνουμε την αντίληψη που πρέπει να έχουμε στην επίλυση των εκάστοτε γρίφων, καθώς όσο περνάει η ώρα γίνονται αρκετά σύνθετοι, σε σημείο να χρειάζεται να σκεφτείς λύσεις “out of the box”. Συγκεκριμένα, ένα μικρό tip που θα βοηθήσει χωρίς spoiler, είναι ότι μπορείς να κουβαλήσεις μια σφαίρα μόνο κάθε φορά που τριγυρνάς στον κάθε κόσμο, όμως πολύ αργότερα στο παιχνιδι θα χρειαστεί να κουβαλήσεις και δύο μαζί ή και τρεις(ίσως ενσωματωμένα perhaps), καμιά φορά να κάνεις και εναλλαγή μεταξύ αυτών ώστε να περάσεις κάποιο εμπόδιο ή γρίφο. Οπότε σίγουρα θα πρέπει να σκεφτούμε αρκετά πως θα το υλοποιήσουμε αυτό για να επιτύχουμε τον σκοπο μας κάθε φορά (αλλά δεν ξεχνάμε, όλα με one button). Σημαντική σημείωση, παρόλο που έχουμε bossfight σε κάθε τέλος ενός level, δεν υπάρχουν μηχανισμοί μάχης ή αλλου είδους conflicts μέσα στο παιχνίδι, οπότε μας δίνεται η δυνατότητα να επικεντρωθούμε στους γρίφους και σε κάθε boss level να χρησιμοποιήσουμε σωστές “κινήσεις” για να το περάσουμε.

Το παιχνίδι διαρκεί περιπου 5-6 ώρες, όμως σιγουρα θα χρειαστεί παραπάνω αν χρειαστεί και δεύτερο playthrough γιανκαποιο missable achievement.Συνοπτικά, το Cocoon είναι ένα indie διαμάντι που όπως και πολλά άλλα τέτοιου είδους θα πρέπει να βρίσκεται στις συλλογές μας. Από τον εξαιρετικό οπτικό σχεδιασμό, την ηχητική απλότητα , μέχρι το ευφυέστατο τρόπο επίλυσης γρίφων και την εναλλαγή κόσμων, είναι σίγουρο ότι το παιχνίδι θα μας κρατήσει καρφωμένους στην οθόνη, θέλοντας να προχωρήσουμε συνεχώς λίγο παραπάνω.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
2
+1
1
+1
0
+1
1
+1
0

Αφήστε μια απάντηση