ΤΙΤΛΟΣ: Kingdom Come: Deliverance
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13 Φεβρουαρίου 2018
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: Warhorse Studios
EIΔΟΣ:Rpg single-player
Λάβετε θέσεις και περιηγηθείτε στον μεσαίωνα
ΠΛΟΚΗ
Μπαίνουμε στην θέση του Henry του πρωταγωνιστή μας, καθώς το βασίλειο
της Ουγγαρίας εισβάλλει στα εδάφη του Καρόλου και σπέρνει τον τρόμο και το
θάνατο. Το Skalitz ήταν το πρώτο χωριό που δέχτηκε επίθεση και πατρίδα του
Henry του πρωταγωνιστή μας.
Διάρκεια

Mόνο το tutorial κρατάει κοντά στις 2 ώρες ενώ αρκετές ώρες αργότερα ακόμα
μαθαίνεις πράγματα, κοντά στις 3 με 4 ώρες ακόμα. Το βασικό story είναι κοντά
στις 60 ώρες και 60 ώρες τα dlc.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ήδη από την εισαγωγή είναι εμφανές πως η Warhorse εστίασε την
προσοχή της στην πιστή μεταφορά των συμβάντων που έλαβαν χώρα
στο Βασίλειο της Βοημίας του 1403. Μία περίοδος όπου η Αγία Ρωμαϊκή
Αυτοκρατορία -και ειδικότερα η περιοχή της Βοημίας- είχε περάσει από
τα χρυσά χρόνια του βασιλιά Καρόλου Δ’ στα χέρια του γιου του,
Βεντσεσλάβο, έναν, κατά τις πηγές, μάλλον ανίκανο βασιλιάς. Η
αδυναμία του να διοικήσει επαρκώς το βασίλειο οδήγησε στην απαγωγή
του από τον ετεροθαλή αδερφό του, Σιγισμούνδο, τον βασιλιά της
Ουγγαρίας, που εισέβαλε παράλληλα στην Βοημία, ρημάζοντας και
καταστρέφοντας την επαρχία. Αυτή η εισβολή αποτελεί και την αφετηρία
της περιπέτειες του Henry.

Ο Henry δεν είναι ένας πρωταγωνιστής ο οποίος είναι γεννημένος
πολεμιστής ή ακόμα και ήρωας, αυτό το καταλαβαίνεις από το πρώτο
κιόλας Quest που τρως ξύλο από ……… έναν μεθύστακα.
Η δραματική αλλαγή στη ζωή του Henry θα έρθει όταν ορδές Κουμάνων
, υπό την ηγεσία του Σιγισμούνδου, κατακτήσουν και λεηλατήσουν το
Skalitz, σκοτώνοντας, στην πορεία, τους γονείς του πρωταγωνιστή.
Εκεί καταφεύγεις στο διπλανό χωριό όπου θα τεθείς υπό τις διαταγές του
Radzig. Ο Henry θα κληθεί να μάθει ξιφομαχία, να πολεμάει, να μένει νηστικός
και βρώμικος για πολλές ώρες, να παίρνει μέρος σε τουρνουά
ξιφομαχίας και αυτό το κάνει ακόμα πιο simulation. Αυτό που μου άρεσε
εμένα προσωπικά είναι ότι διαμορφώνεις τον χαρακτήρα σου είτε σου
αρέσει να διαβάζεις οπότε θα σου χρησιμεύσει στην μετέπειτα ιστορία,
είτε να κλέβεις για να επιζήσεις. Μπορείς να κάνεις τον “σιδερά” της
εποχής και να φτιάχνεις τα δικά σου σπαθιά πάνω στον τροχό ή να
μάθεις την τέχνη της αγοράς. Τον χαρακτήρα τον φτιάχνεις όπως
νομίζεις, δηλαδή να τον κάνεις tank φορώντας του plate armor που σε
κάνει πιο ανθεκτικό αλλά ταυτόχρονα πιο θορυβώδες ή lite armor που
είσαι πιο γρήγορος και αθόρυβος αλλά τραυματίζεσαι εύκολα και μέσα
στην μάχη είναι δύσκολο να σταματήσεις το αίμα που θα ρέει άφθονο
ύστερα από ένα τρύπημα σπαθιού.

Οι αγοραπωλησίες δίνουν και παίρνουν, αυτό που έχουν φτιάξει και για
ακόμα μια φορά με εκπλήσσει είναι ότι ο μαγαζάτορας δεν έχει
απεριόριστα χρήματα και αυτά δημιουργούνται μέσα από τις
συναλλαγές σας.
Όταν φτάσεις στα camp των Κουμάνων και πρέπει να τους
αντιμετωπίσεις, εφεύρεις τρόπους όπως να ρίξεις δηλητήριο στο κρασί
τους την ώρα που κοιμούνται ή να τους σκοτώσεις στον ύπνο ή να τους
αντιμετωπίσεις face2face πράγμα δύσκολο γιατί όπως είπαμε είναι
simulator. Τα cinematic είναι άξια θαυμασμού και σε κάνουν να χαρείς ή
να λυπηθείς μαζί με τον Henry.
Τα Quests κατηγοριοποιούνται σε βασικά, δευτερεύοντα και “activities”,
όπου μόνο τα τελευταία δείχνουν σημάδια επανάληψης. Η πιστή
μεταφορά του μεσαίωνα σε κάνει και τρομάζεις, ταυτόχρονα μπαίνεις
στο πετσί του ρόλου και το ζεις μέχρι τέλους.
Γενικότερα, η δουλειά της Warhorse στην ανάπτυξη ενός κόσμου που
“αναπνέει” βρίσκεται σε υψηλότατα επίπεδα. Οι κάτοικοι των οικισμών
έχουν τις δικές τους ρουτίνες, ανοίγουν τα μαγαζιά τους το πρωί,
δουλεύουν στα χωράφια, επισκέπτονται τις ταβέρνες ενώ τα πάντα
ερημώνουν όταν το σκοτάδι έχει πέσει για τα καλά. Επιπλέον,
βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον όπου ο κόσμος αντιδρά στις πράξεις
και τη φήμη που έχουμε αποκτήσει.

Ο τεχνικός τομέας έχει αρκετά προβλήματα βέβαια δεν ξεχνάμε ότι είναι
ένα indie παιχνίδι. Μπορεί να τρέχεις να ξεφύγεις από μια μάχη αλλά να
κολλάς πάνω σε έναν θάμνο ή να κολλάς πάνω σε δέντρα. Ο στρατηγός
σου μπορεί να σε βρίζει αλλά όταν πας κοντά του να του μιλήσεις να
λέει το κλασσικό ‘’god be with you’’ σαν να μην έχει συμβεί τίποτα.
Το ενοχλητικό που βρήκα εγώ είναι η βροχή το βράδυ που σε εμποδίζει να
δεις καθαρά καθώς οι σταγόνες φαίνονται ακίνητες στην οθόνη σου.
Το οπτικό κομμάτι του είναι απίστευτο καθώς βάζεις το κράνος σου και
ταυτόχρονα βλέπεις και εσύ μέσα από αυτό. Τα τοπία θυμίζουν ταινία
και τα σπίτια σε κάνουν να θες να μείνεις μέσα σε αυτά.
Ο ήχος συμπληρώνει το οπτικό κομμάτι καθώς τα αφύσικα κοφτερά
σπαθιά σκίζουν τον αέρα και αυτό το ακούς καθαρά. Ο ήχος της βροχής
είναι απίστευτος και σε συνδυασμό με τους κεραυνούς νομίζεις ότι τους
ακούς έξω από το σπίτι σου. Εμένα προσωπικά με ηρεμεί όταν έχω τον
Henry να κοιμάται κάτω υπό τον ήχο της βροχής.
Oι μάχες θυμίζουν For honor παρότι το παιχνίδι είναι πρώτου
προσώπου χρησιμοποιεί τον ίδιο μηχανισμό μάχης.

Το Kingdom Come: Deliverance έχει 30 global awards, αυτήν την στιγμή
έχουν πουληθεί πάνω από 5 εκατομμύρια κομμάτια και έχει πάρει
κριτικές όπως ́ ́μια εντυπωσιακή ματιά στη μεσαιωνική εποχή’’ από το
gamespot, ‘’εντυπωσιακές και από τις πιο αγαπημένες μάχες σώμα με
σώμα’’ από το ign, ‘’τρομερά ατμοσφαιρική μεσαιωνική εποχή’’ από το gamestar και ’’μια από τις πιο μεσαιωνικές εμπειρίες στο medieval role-play’’από το pcgamer.
ΣΥΝΟΨΗ
Η πρώτη open world εμπειρία σε ένα άκρως αληθοφανές μεσαιωνικό
περιβάλλον χωρίς όμως να ενθουσιάζουν τα AI του παιχνιδιού. Η
προσωπική μου άποψη είναι must2play και να αφήσεις την φαντασία
σου να σε ταξιδέψει στον μεσαίωνα.